RSS Flyfreak Foto

  • Cimber-Sterling B737
    OY-MRU fra Cimber-Sterling i K?benhavns lufthavn Kastrup. Boeing 737 fotograferet fra flyvergrillen
  • Air France
    Airbus fra Air France sl?r hjulene op. Flyvergrillen - CPH Kastrup, Canon 7D 70-200 + 1,4 ext.
  • British Airways
    British Airways G-EUUA under takeoff ved flyvergrillen - K?benhavns Lufthavn Kastrup
  • Cimber-Sterling ATR
    Cimber-Sterling ATR-fly i CPH - K?benhavns lufthavn Kastrup. OY-CIL fra flyvergrillen
  • Transavia
    Transavia Boeing 737 i K?benhavns lufthavn Kastrup ved flyvergrillen (Amager)

Populære søgninger

There are currently no popular searches registered. Please be patient, in the meantime it is probably best to disable the widget. Check on the widget results in the admin screen.
  • 10jan

    Højt at flyve, dybt at falde

    Det nye Cimber-Sterling er i luften med noget af en vision: at blive det førende danske luftfartselskab.

    Cimber-Sterling starter blødt ud med to Boeing 737er, men forventer at komme op på i alt seks, indet året er omme. Spørgsmålet er så bare, om selskabet formår at udvide markedet i Københavns lufthavn, efter at især Norwegian og Transavia, men også Spanair + Air Berlin, har lukket hullet efter det daværende Sterling Airways A/S.

    Sterling Boeing 737
    Boeing 737 fra det daværende Sterling Airways

    Lavpristerminal kan både skade og gavne

    Det irske flyselskab Ryan Air har tidligere udmeldt, at de er klar til at indtage Københavns Lufthavn med storm, hvis priserne blev sænket. I samme forbindelse fortalte selskabet, at de ikke ville komme til København for at benytte et par fly, men starte med 10-20 fly.

    Så når Kastrup lufthavn bliver færdige med deres nye terminal swift, er der stor sandsynlighed for at nye selskaber kommer til, og dermed øger konkurrencen.

    Jet-Time har overtaget Sterling-charter

    Flere nyhedssider kunne efter Sterlings konkurs fortælle, at Jet-Time nåede at runde fly nummer fem, da der var akut brug for flere fly efter sterling-krakket.

    Det er flyfreaks vurdering, at Cimber-Sterling vil få meget svært i at stjæle charterpassagere fra Jet-Time og SAS, men hvem ved – måske har Cimber-Sterling heller ikke interessen i dette.

    Lys for enden af tunnelen

    SAS har som bekendt idéer om at blive overtaget af Lufthansa, hvilket der måske kan betyde færre direkte afgange til fjerne destinationer, til fordel for flere afgange til tyske lufthavne hvor der kan blive transfer-mulighed.

    Hvis Cimber-Sterling udnytter muligheden efter en overtagelse af SAS, kan selskabets vision om at blive Danmarks førende flyselskab måske blive en realitet – men uden “hjælp” fra SAS kan det blive meget svært.


    Postet af Flyfreak @ 18:42

    Tags: , , , ,

Lukket for kommentare.